środa, 10 marca 2010

Ciasto bananowe


Długo szukałam przepisu na to ciasto, marzyło mi sie bo takie wilgotne i mocno bananowe. Kiedy znalazłam różne przepisy na bananowca to było w nich dla mnie zdecydowanie za dużo cukru. Im banany są bardziej dojrzałe tym ciasto będzie słodsze. Jeśli  jednak lubicie słodkie wypieki proponuję zwiększyć ilość cukru ( w oryginalnych przepisach była prawie szklanka.
A to moje proporcje:

4  dojrzałe banany
50 g brązowego cukru
1 jajko
75 g roztopionego i przestudzonego masła
1 cukier waniliowy
170 g mąki
szczypta soli
1 łyżeczka sody


Piekarnik rozgrzać do 180 st C.
Posmarować masłem i posypać tartą bułką lub otrębami podłużna foremkę u mnie miała długość ok 24 cm.
Banany rozgnieść widelcem, połączyć z cukrem,  rozbełtanym jajkiem, masłem i cukrem waniliowym.
Mąkę wymieszać z solą i sodą i dodać do bananów. Dokładnie wymieszać.Nie używamy w tym celu miksera , nie ma  potrzeby.
Wlać do foremki, wstawić do piekarnika i piec w temp 180C  godzinę. ja nawet piekłam parę minut krócej bo mój piekarnik jest szalony i musze go mieć na oku pod koniec pieczenia. Ciasto powoli zmieni kolor na brązowy ale wcale nie znaczy  że jest spalone, to cukier i banany dają taki kolor. A ciasto polecam bo jest  naprawdę pychotne, no i zwracam uwagę na stosunkowo małą ilość mąki ( tu można też dodać pełnoziarnistą), mam jeszcze zamiar zrobić w wersji z fruktozą ale to w terminie póżniejszym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz