piątek, 18 grudnia 2009

Moja pizza

Kolejny pomysł na szybki obiad znowu podunęła mi moja maszyna do wypiekania chleba. Rano nastawiłam ciasto na pizze, usmażyłam cebulkę z pieczarkami, kiedy dzieci wróciły ze szkoły pozostało tylko rozwałkować urośnięte ciasto na blaszce. Nagrzałam piekarnik do 180 C. Na ciasto położyłam szynkę ( pokrojoną drobno) cebulkę z pieczarkami oraz na wierzch starłam ser. Zapiekałam ok 30 min. No i tu jest efekt.
Przepis na cisto:
! łyżka oliwy
240 ml letniej ( max 37 C) wody
1,5 łyżeczki soli ( nie powinna dotknąć do drożdży)
480 g mąki pszennej
1 łyżeczka drożdży instant
Nastawiłam na program wyrabianie ciasta na pizzę i po 1.30 godz już urosło, ale czekało w maszynie dłużej i nadal pięknie rosło. Ciasto drożdżowe jest fajne w dotyku, a  szczególnie wtedy kiedy jest już wyrobione i pulchne . Wszyscy byli zadowolenie bo czasem trzeba zjeść coś innego niż klasyczny obiadek



1 komentarz:

  1. Nie chcę nic mówić, ale... Ten blog nie jest odpowiedni do czytania na głodniaka, tj kiedy człowiek jest głodny. Powód: zbyt apetyczne zdjęcia i zbyt apetyczne przepisy. Pycha.

    OdpowiedzUsuń