niedziela, 12 września 2010

szpinakowa pizza

Czy pizza może być zdrowa? Może jakoś oswoić taką kaloryczną bombę. Ja proponuję cienkie ciasto, no i nie tłuste sosy i kielbasy,ale szpinak. Rozpustnie pozwoliłam sobie na ser, no bo przecież nie może być tak całkiem light...po namyśle dorzuciłam kawałki salami. To raczej nie była  zbyt odchudzona pizza...
Przepis na  ciasto
1/3 szklanki letniej
3/4 szklanki mąki
1/2 łyżeczki drożdzy instant
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru ( może być mniej)
2 łyżki oliwy

Ciasto zagniotłam i odstawiłam do wyrośnięcia na ok 1 godzinę.
Szpinak rozdrobniony rozmroziłam na patelni- doprawiłam solą i dużą ilością pieprzu oraz pieprzu kajeńskiego.
Ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam na foremce ( użyłam jednorazowej o średnicy ok 27 cm)
Rozłożyłam na pizzy, starłam ser, dołożyłam salami, no i bach do piecyka nagrzanego do 200C na 15 minut. 

 

1 komentarz: