wtorek, 14 września 2010

Chlebek z salami i pastą jajeczną


Przepis znalazłam w dość dla niego nietypowym miejscu, bo u Karoliny z Japonii czyli  tutaj.
Wiedziałam,że go zrobię, bo wypiekom drożdzowym nie mogę się oprzeć. Nie użyłam w tym celu maszyny do wyrabiania ciasta chlebowego, wyrabiałam robotem z hakiem do ciasta drożdzowego. Ciasto ma cudowną konsystencję,  jest plastyczne i fajne w obróbce.

Składniki na ciasto. Cytuję z małymi moimi zmianami.


220 g mąki chlebowej
140 ml mleka lekko ciepłego
15 g cukru
20 g masła rozpuszczonego
1/2 łyżeczki soli
20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka drożdży instant)

Dodatkowo:

6-8 plasterków salami
4 jaja ugotowane na twardo
majonez, ketchup, starty ser (ilość wedle uznania)


Z podanych wyżej składników wyrobić gładkie ciasto i odstawić na  ok 30 minut do wyrośnięcia.  Jaja ugotować na twardo i drobno pokroić. Dodać majonez (ilość, jak kto lubi) i pieprz do smaku.  Po ok 30 minut ciasto zagnieść raz jeszcze i rozwałkować. Na tak przygotowanym cieście rozłożyć plasterki szynki i rozsmarować pastę jajeczną.
Zawinąć jak roladę i pokroić na kawałki.
Do wyłożonej papierem do pieczenia formy układać zwojem do góry jeden kawałek po drugim. Będzie im ciasno nie szkodzi, troszke się pogniotą ,ale potem będą piękne. Moja blaszka keksówka ma ok 30 cm długości.

Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. godzinkę . U mnie z powodu kiepskiej pogody  rosło w ciepłym piekarniku. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, posypać je startym serem i polać ketchupem.

Piekarnik rozgrzać do 180℃ i piec 25 minut.


A na koniec nie mogę się powstrzymać i nie pokazać naszego Leniuszka -Maluszka
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz