środa, 5 maja 2010

Chleb z mąki z pełnego przemiału z ziarnami

Lubię piec chleb, myślę że troszkę moją pasją zarażam domowników. Cieszę się jak dziecko, kiedy moje Córki uczestniczą w przygotowywaniu, kiedy im smakuje i kiedy są dumne, że to własny a nie sklepowy wypiek. Przeważnie robimy chleby z dodakiem pełnoziarnistej mąki ( dodaję ją nawet do słodkich drozdzówek). Ten chleb można zrobić zarówno na drożdzac jak i na zakwasie. Dziś zrobiłyśmy drożdzowy. Obowiązkowo polecam ziarna lub orzechy.

200 g mąki pszennej
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
20 g masła
220 ml wody
1 i 1/2 łyżeczki drożdzy piekarskich
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
3/4 szklanki ziaren słonecznika, sezamu i siemienia lnianego ( proporcje według uznania)

Ziarna prażę na patelni posmarowanej oliwą z oliwek, tylko ostrożnie bo sezam lubi się przypalać.
Wyrabia za mnie maszyna do pieczenia chleba ( ustawiam na program, który tylko wyrabia i ok 1 godziny pozwala ciastu wyrastać.) Ale te czynności wyrabiania ciasta spokojnie możemy powierzyć mikserowi. Wyrośnięte ciasto przekładam do długiej keksówki i ponownie odstawiam do wyrosnięcia. Mój  chleb próbował zwiać z keksówki ale go w porę przydybałam i włożyłam do nagrzanego  piecyka na 45 min w tem 200 C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz