czwartek, 1 kwietnia 2010

Bananowe śniadaniowe muffinki

Przepis znalazłam na bardzo ciekawym blogu Truskawkowej Ani
Troszkę go zmodyfikowałam ale niewiele bo jest idealny. W oryginale to jest przepis na chlebek bananowy albo rodzaj keksu jak kto woli, ja zrobiłam z niego muffinki. Stanowiły śniadanko dla mojej rodzinki, zawartość błonnika ( płatki śniadaniowe, mąka razowa)oraz niewielka ilość cukru ( banany i brązowy cukier ) sprawiły że udało się połączyć przyjemnie z pożytecznym . Te muffinki są raczej śniadaniowe, nie jest to typowa słodkość deserowa.


3/4 szklanki mąki  i 1/4 szklanki mąki pszennej razowej
1/4 szklanki  brązowego cukru
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki kardamonu
3 łyżeczki oleju słonecznikowego
2 jajka
3 duże dojrzałe banany
3/4 szklanki  płatków owsianych mogą być błyskawiczne



W dużej misce mieszam suche składniki (sól, proszek do pieczenia, cynamon, mąkę, cukier, płatki).
W drugiej misce  ugniatam na  papkę obrane ze skórki banany.Dodaję do nich dwa żółtka i olej, mieszam.
Białka ubijam na sztywno w oddzielnej misce.
Do suchych składników dodaję banany, mieszam, następnie dodaję do masy pianę z białek i delikatnie  mieszam składniki.
Wlewam masę do silikonowych foremek na duże muffiny ( wychodzi 12 sztuk)
Piekę w 180 stopniach C.przez ok. 35 minut na termoobiegu, ale radze pilnować, bo piekarniki bywają kapryśne. Polecam ten wypiek dla leniuszków bo nie trzeba używać miksera.

1 komentarz:

  1. Mmm, te śniadaniowe bananowe muffinki musiały być pyszne... napisałam w czasie przeszłym, ponieważ jestem pewna, że długo nie poleżały na tym talerzyku... sama z chęcią bym je teraz zjadła, widząc takie apetyczne zdjęcie.

    Wesołych Świąt WielkaMOCNYCH!!

    OdpowiedzUsuń