piątek, 2 kwietnia 2010

Penne z avocado i sosem pesto

Makaron to moja KULINARNA MIŁOŚĆ. Zresztą w mojej rodzinie nie tylko moja. Jemy makarony razowe Lubelli ale czasem też orkiszowe.  Z makaronem wiadomo,że będzie szybko i smacznie no i może być dietetycznie zależy z czym go skomponujemy. Ja  z powodu deficytu czasu przygotowałam naprędce danie jarskie. Już sam makaron z pesto powoduje, że się ślinię, postanowiłam więc dorzucić jeszcze odrobine innych  warzywek żeby jeszcze troszkę wzbogacić to danie.
  1. makaron ( u mnie jak wyżej, Lubella oczywiście)
  2. 1/2 dojrzałego avocado
  3. 1 pomidor
  4. parę łyżek pesto
 Makaron gotuję al dente, mieszam z pesto, na wierzch kładę posiekane drobniutko avocado i posiekanego pomidorka, odrobinę pieprzę.
Dla wielbicieli prostych  dań i cudownych smaków.


Pesto to sos, który tradycyjnie jest wytwarzany z oliwy z oliwek , bazylii, parmezanu lub innego drobno startego twardego sera, orzeszków piniowych i soli.

Pesto nie należy podgrzewać, ponieważ w wysokiej temperaturze bazylia nabiera gorzkiego smaku.
Okres trwałości pesto po otwarciu wynosi około tygodnia; w razie potrzeby można je zamrozić.

1 komentarz:

  1. Przepyszne:), a poza tym superszybkie i proste. To ważn, bo kiepska ze nie kucharka :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń