niedziela, 25 kwietnia 2010

Ajerbaba/ciasto z ajerkoniakiem

Nie mogłam się oprzeć prezentacji tego ciasta. Ja robiłam je w formie babki na Wielkanoc, ale nadaje sie też do zrobienia w dużej keksówce. Smak rewelacyjny, wilgotne, nie jest przeraźliwie słodkie jak większoć ciast na bazie słodkiego alkoholu. Dla mnie na razie to numer jeden wśród ciast.  No i ma taką zaletę , że robi się  je łatwo i  szybko.  Nadaje się do ukręcenia dla niespodziewanych gości, albo na szybko do niedzielnego obiadku, gdy nie mamy ochoty spędzić soboty na przygotowywaniu mozolnych dań. A wygląda też pięknie, jest żółciutkie i puchate. Jedyny minus jest taki, że to BOMBA KALORYCZNA :)

5 jajek

180 dag cukru pudru ( ja dałam 150 ale ja lubie mniej słodkie ciasta)
2 łyzki ekstraktu waniliowego
1/4 litra oleju
1/4 litra ajerkoniaku
12,5 dag maki pszennej
12,5 dag maki kukurydzianej
15 g proszku do pieczenia

  • Jajka ubic z cukrem pudrem na puszystą masę.
  • Dodać ekstrakt waniliowy a nastepnie olej
  • Wymieszać.
  • Dodac ajerkoniak i mieszać.
  • Makę pszenną, kukurydzianą i proszek do pieczenia zmieszac razem i po łyzce dodawac do masy ajerkoniakowej ( żeby nie powstały grudki ).
  • Formę wysmarować tłuszczem i wysypać tartą bułką.
  • Ciasto piec w 175 stopniach C przez ok. 60 min.
  • Ciasto jest dość płynne i ładnie rośnie, co trzeba wziąć pod uwagę przy nalewaniu do foremki

4 komentarze:

  1. żółciutkie i puchate.. taki jego opis podoba mi się bardzo :-)
    i zgadzam się, na niedzielny podwieczorek to pyszny pomysł. albo na kolację. z kubkiem mleka.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nie chcąc spędzać połowy niedzieli przy garach upiekłam muffiny :) myślisz że do formy muffinkowej się nadaje?
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym spróbowała, tylko że ciasto rośnie więc trzeba napelnić foremki do 1/2. Wg moich wyliczeń zapelniłabym 10 foremek ( mam takie większe silikonowe). A wiesz, swoją drogą to super pomysł, muffiny to moja pasja, daj znać jak zrobisz ajermuffiny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zrobiłam muffiny z tego ciasta, są super, tylko krócej sie piecze:)

    OdpowiedzUsuń