środa, 17 lutego 2010

Zupa dyniowa

W ferworze wspaniałych egzotycznych produktów zapominamy o polskich smakach. Ile znacie przepisów z dynią w roli głównej, albo gdzie można kupić owoce pigwy ??? Złapałam się na tym, że łatwiej kupić hiszpańskie pomidory niż  polską dynię. Moja  dynia, kupiona za namową Teściowej w listopadzie ( wtedy dynie są w sklepach w wiadomym celu) poleżała do teraz  w piwnicy i wreszcie nadszedł na nią czas. Po raz kolejny zarządziłam dyniówkę.
Przyznam że mnie ta zupka zachwyciła od pierwszego kęsa. Ostrrra, rozgrzewająca i niskolaroryczna.

  • 900 g dyni obranej ze skóry i bez nasion i miąższu

  • oliwa z oliwek do smażenia

  • 1 por ( biała część)

  • 1 ząbek czosnku ( duży albo 2 małe)

  • 1 łyżeczka mielonego kminku

  • 1 łyżeczka zmielonego imbiru

  • 900 ml wywaru z kurczaka ( ale może to być również kostka rosołowa na szybko albo wywar z warzyw)

  • sól, pieprz,
Na patelni obsmażyć czosnek i  pora aż zmięknie, dodać imbir i kminek. Smażyć mieszając przez kolejną minutę. Do garnka z wywarem włożyć pokrojoną w plasterki dynię, doprowadzic do wrzenia i gotować na małym ogniu 30 min. aż dynia będzie miękka. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Wszystkie składniki zmiksować.Można podawać z grzankami i natką.

2 komentarze:

  1. Zupę dyniową jadłam tylko raz, ale bardzo dobrze ją wspominam... Szczególnie z takimi właśnie chlebowymi drobinkami. Cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta zupa musi być pyszna - wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń