poniedziałek, 8 lutego 2010

Słodki małpi chlebek jak brioszka

Zrobiłam go w formie brioszki, zachwyciła mnie konsystencja ciasta z którym można zrobić doslownie wszystko. Będę do niego często wracać, nie jest zbyt słodki ( mniej niż ciasta drożdzowe), w sam raz na śniadanie dla dbających o linię, do kawy, mniam...
U mnie jadły go dzieci i podobalo im sie to że ma słodką , chrupiącą skórkę, nie kroi się go tylko rwie no i jest pyszny. Mam wrażenie że dzięki swojej formie długo byl świezy.

Małpi chlebek

• 610 g mąki pszennej
• 80 ml wody
• 170 ml mleka
• 60 g masła miękkiego
• 60 g cukru pudru
• 7 g drożdży instant
• 1 jajko
• 1 łyżeczka soli , ja dałam 1/2

masa słodka:

• 125 g masła stopionego
• 60 g cukru brązowego


Wszystkie składniki na ciasto w odpowiedniej kolejności umieściłam w maszynie do chleba i po półtora godzinie formowałam już małe kuleczki wielkości piłki ping- pongowej, które obtoczyłam w słodkiej masie i umieściłam luźno w formie . Zapakowałam w folię i schowałam na noc do lodówki. Rano odstawiłam do wyrośnięcia w ciepłym miejscu i po ok 3 godz ( nie śpieszyłam się ) Piekłam 10 minut w 210 stopniach i 15 minut w 180.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz