wtorek, 19 kwietnia 2011

Baba ( Pani ) Ady

*Babka z mąki krupczatki

Znalazłam na jednym z interentowych forum przepis o nazwie Babka Pani Ady. a że moja starsza córka nosi to piękne imię postanowiłyśmy wypróbować przepis. No i kolejna dla mnie ciekawostka to to, że używamy tu mąki krupczatki.Ten rodzaj mąki jest zazwyczaj trochę grubiej zmielony, co powoduje, że wypieki zachowują swoją przestrzenną strukturę. Jest ona doskonała do wypieku lekkich ciast, często mąka krupczatka polecana jest także do przyrządzania dietetycznych oraz zdrowych potraw. 
No i miałyśmy jej w szafce wołające o zastosowanie pół kilograma.
Mnie wypiek smakował bardzo , Ada  utyskiwała, że mało słodki, ale myślę, że można poprostu zrobić polewę lukrową albo czekoladową. Dla mnie nareszcie coś, co nie zamula mnie przy pierwszym kęsie- idealnie wyważona babka.
Obok Baby drożdzowej na Wielkanocnym stole jest też u nas Baba Łaciata ( czyli z kakao) i w tym roku chyba Ada powtórzy swoje dzieło i zamiast corocznej Łaciatej z książki "ciasta, ciastka, ciasteczka"  zrobi nam  właśnie Babkę Ady  z jakąś ciekawą polewą....

SKŁADNIKI:

• 3/4 margaryny
• 1 szklanka cukru ( szklanka to 200 ml)- można dodać więcej:)
• 250 ml mleka
• 1 mały proszek do pieczenia (na pół kg mąki)
• 3 jajka
• 2 łyżeczki zapachu rumowego ( u Ady esencja waniliowa)
• 1/2 kg mąki krupczatki
• 2 łyżki kakao

PRZYGOTOWANIE:
Na wstępie powiem tylko,że siłą wdarłam się do kuchni i cudem pozwolono mi TYLKO obserwować...
Ada rozgrzała margarynę, dodała pozostałe składniki oprócz kakao. Wszystko zmiksowała. Do wysypanej tartą bułką formy babkowej z kominkiem wyłożyła połowę ciasta. Do pozostałego ciasta dodała kakao i również wyłożyła do formy. Można też podzielić ciasto na 2 miski i wykładać mniejszymi porcjami jasne i ciemne ciasto. Babkę włożyła Adusia  do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika i piekła przez około 45 minut. Po wystudzeniu można udekorować polewą.
A wkrótce zaprezentuję śniadaniowy wypiek młodszej córki.
CDN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz