poniedziałek, 17 grudnia 2012

Shortbread ze snickersami


Pyszne...
Robię te ciasteczka nie po raz pierwszy. Tym razem na klasową Wigilię na życzenie Alicji. Poręczne kawałeczki kruchego ciasta,  słodkie, karmelowe, orzechowe, chrupiące, naprawde smaczne. Myślę, że to ciekawa propozycja dla dzieci. Ja, mimo,że snickersów nie jadam (bo są za słodkie)  też byłam zachwycona smakiem tych ciasteczek.
Właściwie trochę przesadzilam z ilością snickersów, bo aż ciężko było mi powstałą masę rozsmarować w foremce, ale miało być mooocno snickersowe...
Przepis podaję zmodyfikowany odrobinę, a oryginał jest u Słodkiej Babeczki

120 gram miękkiego masła
1/2 szklanki brązowego cukru ( białego proponuję dodać mniej, bo jest słodszy)
1 duże jajko (lub 2 mniejsze)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżeczka esencji waniliowej
opcjonalnie solidna łyżka śmietany ( moje ciasto jej wymagało, bo było zbyt gęste)
szczypta soli
5 normalnej wielkości snickersów (można dodać mniej wtedy ciasto ładniej się ułoży w blaszce i będzie bardziej efektowne, ale coś za coś....)

Snickersy drobno kroimy w kostkę.
Cukier ucieramy na wysokich obrotach z masłem, dodajemy jajko ( a) , potem resztę składników oprócz snickersów i szybko wyrabiamy ciasto. Na koniec dodajemy snickersy i mieszamy.  Do blaszki o wymiarach 20x20 cm wyłożonej papierem do wypieków przekładamy ciasto i wyrównujemy jego powierzchnię, co u mnie ze względu na dużą ilość kawałków snickersów było niemożliwe...wygląd średnio piękny, ale Ala szczęśliwa...spróbowała i zaakceptowała...
Pieczemy ok 25 minut, potem wyciągamy z piekarnika, studzimy i kroimy na kwadratowe  ciasteczka
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz